joker123 Vloot aanvullen: problemen escaleren

Vloot aanvullen: problemen escaleren

De vergrijzing van de transportvloot en het chronische tekort aan nieuwe schepen door het Ministerie van Justitie kunnen leiden tot het verlies van rederijen, hun gebrek aan concurrentievermogen op de wereldmarkt.

De massale afschrijving van schepen als gevolg van slijtage, onvoldoende capaciteit van de scheepsreparatie-industrie, zwakke capaciteit van de haven spoorwegen, en in sommige regio ' s en havens zelf hebben geleid tot het feit dat het land gedwongen is om 1,5 miljard roebel per jaar in vreemde valuta uit te geven voor het charteren van buitenlandse tonnage. Het passagiersverkeer wordt sterk verminderd. Als de bestaande trends in de industrie doorgaan, zal de buitenlandse handel van het land afhankelijk worden van buitenlandse bedrijven, waardoor ze niet alleen de prijzen van vervoersdiensten, maar ook de kosten van vervoerde goederen kunnen dicteren.

De wet-en regelgeving die onlangs is aangenomen, zorgt in plaats van het vervoer te versterken, voor extra kunstmatige moeilijkheden bij het toch al zware werk. Als gevolg van de acties van het ministerie van Financiën van de USSR en Vnesheconombank van de USSR, veranderde de koopvaardijvloot van het land in de ogen van onze buitenlandse partners in een insolvente industrie. Het kwam tot de arrestatie van Sovjet schepen en vracht in buitenlandse havens.

Vandaag al kunnen duizenden Sovjet-zeelieden van de rederij geen banen bieden vanwege de aanzienlijke vooruitgang in de ontmanteling van de vloot in vergelijking met de aanvulling ervan. Voor de komende vijf jaar zal de industrie 400 schepen afschrijven met de helft van de aanvoer.

Gedurende 8 maanden van 1990 ontving het Ministerie van Zeevloot 9 schepen met een totaal dode gewicht van 57,1 duizend ton. Tegen het einde van het jaar zullen naar verwachting nog eens 12 schepen met een deadweight van 82,3 duizend ton aankomen.

Zo zouden in 1990 in totaal 21 schepen met een totaal draagvermogen van 139,4 duizend ton moeten worden ontvangen, waarvan 5 schepen met een draagvermogen van 17,5 duizend ton in 8 maanden werden ontvangen ten koste van het gecentraliseerde fonds voor de ontwikkeling van productie, wetenschap en technologie, en nog 2 schepen met een draagvermogen van 13,8 duizend ton zullen tegen het einde van het jaar worden geleverd.

In 1990 exporteerde het Ministerie van Justitie en industrie, op bevel van de Raad van Ministers van de USSR, 4 schepen met een totaal dode gewicht van 235,6 duizend ton, die voorheen bestemd waren voor het USSR Ministerie van Marine.

In totaal zullen 179 schepen met een draagvermogen van 2.290 duizend ton worden ontvangen tijdens het twaalfde vijfjarenplan met een leveringsplan van 226 schepen met een draagvermogen van 2.785 duizend ton.

Gedurende 8 maanden van 1990 werden 21 ijsbrekers en service - en hulpvaartuigen ontvangen van de fabrieken van het Ministerie van Industrie en Import, onder meer ten koste van gecentraliseerde financiering-de ijsbreker "Vaigach" aangepast met een reactor met een vermogen van 50 duizend pk en de omgebouwde ijsbreker "Captain Nikolaev" (22 duizend pk). In totaal zouden volgens het plan in 1990 33 schepen moeten worden geleverd.

Tegelijkertijd worden de capaciteiten van de binnenlandse scheepsbouw "verkocht" aan buitenlandse bedrijven voor de bouw van drijvende hotels, transportschepen. Zeelieden begrijpen niet hoe het in zo ' n situatie mogelijk is om Sovjet-scheepsbouw in te ruilen voor buitenlandse Pepsi-Cola. Immers, binnenlandse scheepvaart, in vergelijking met andere industrieën, heeft de hoogste valuta-efficiëntie (met een uitgave van één Sovjet-roebel is het rendement 1,33 buitenlandse valuta-roebel).

Recente politieke gebeurtenissen in het land vormen een bedreiging voor de praktische liquidatie van onze Marine.

De nationalisatie van de rederijen door de republieken en de overgang naar marktverhoudingen zullen ertoe leiden dat de rederijen van het land gedwongen zullen worden met elkaar te concurreren op de buitenlandse en binnenlandse markt, aangezien de verdeelde nationale rederijen met een technisch Versleten vloot eenvoudigweg niet in staat zullen zijn om te concurreren met machtige verenigingen van buitenlandse rederijen, met hun moderne vloot.

Berekeningen van de Vereniging van Sovjet-reders tonen aan dat zelfs onze machtigste rederijen hun activiteiten binnen 5-6 jaar zullen staken vanwege onwinnelijkheid en onvermogen om te overleven in omstandigheden van felle concurrentie.

Als de regering van het land geen programma heeft om de verouderende vloot te vervangen, zal de economische onwil van de republieken van de Unie om deze en andere problemen van de marine onafhankelijk op te lossen in de nabije toekomst leiden tot de vernietiging van zelfs die plannen voor modernisering en ontwikkeling van de industrie die worden uitgevoerd door rederijen en het ministerie. Het onopgeloste probleem van het aanvullen van de vloot kan het zeevervoer in een toestand van pijnlijke industrie brengen. Zoals blijkt uit de redactionele post, wordt deze bezorgdheid geuit door brede maritieme kringen. Оба сайта конторы БК предлагают одинаковую регистрацию: игрок проходит стандартную процедуру, чтобы получить доступ к финансовым mosbet С рейтингом всех букмекерских контор для беттеров из Узбекистана можно ознакомиться по следующей ссылк

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.
6662e7f88980be1419a4f6dca522cf32